ONSDAG

Konsten att få vara ifred är mycket svår, grattis om ni har lyckats.

Jag har inskaffat mig en ny stoooor säng och inte lyckats sova i den själv ännu .. ändå var det nån vecka sen den kom på plats.
Så idag tänkte jag åka hem ifrån jobbet, lägga mig i sängen och blogga och läsa en av mina nya böcker, vila öronen lite och ladda inför skolan imorn.

Men nu 4 & 1/2 timme senare har jag inte ens öppnat boken och läst en ända rad ..
Jag har flängt runt överallt för att jag var smart nog att tacka ja till allt möjligt.
Min mamma ville kolla gardiner på internet.
Min bror kände för att slå sig ner på min stol i rummet och snacka non stop tills jag nästan fick utbrott.
Min far kom in och hade 40 saker att klaga på.
Telefonen har ringt 3 gånger.
9 sms har trillat in.
Diskmaskinen var absolut tvungen att bli urplockad av mig, tack pappa.
Min katt ville ha mat.
Min hamster springer i sitt hjul och jag har ännu inte orkat bära bort buren så jag slipper höra på det.

Nu ska jag stänga ner datorn, sätta mobilen på ljudlös, lägga mig i sängen och däcka. juste .. öronpropparna ska jag trycka in i öronen så långt att jag aldrig mer får ut dom.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0