SÖNDAG

Sitter och är lite småsur över hur kommunen fungerar ..

Exempelvis här ..

Den här idioten som är vd för posten tjänar 900 000 kronor i månaden.
Men de anställda fick ställa in sin julfest för att det inte fanns pengar till någon sådan ..
nej men dumt att han skulle tjäna lite mindre bara då? Han skulle inte gå under utav det ..

Dom vill ge pensionärer mindre pengar nu, och ge dom anställda upp till 20% mindre lön och folk sparkas ..
För att det inte finns pengar.
Men hur kommer det sig då att man som vd kan plocka ut flera miljoner kronor i bonusar och så?
Det ska man kunna ta ut ifall det finns pengar, men nu finns det ju inte det, så då får man ju vara utan .. men icke !
klart att samhället kommer på fötter igen, ifall de som tjänar minst i samhället tjänar ännu mindre.. (hur fan tänker dom?)
ååh ! smäll borde dom ha !
Vad har ni för åsikter om detta?

Nu ska jag damsuga .. det kan behövas, sen plugga lite och se om tiden räcker till så jag kanske eventuellt kan träna med krille.
Vad ska alla göra idag ?

Kommentarer
Postat av: sannaa

.. och så ska han sitta på alla dom pengarna medans det blir nedragning på pengar överallt? Njaa.. Jag ska gå med i demonstration mot nedragningarna i skolan :) stadsparken halv 5 på torsdag (tror jag de va)



:)

2009-03-29 @ 20:29:19
URL: http://sannaaek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0