SÖNDAG

Sitter och pratar på msn med elnaz min älskling nu, hon tyckte att mitt förra inlägg var rätt så politiskt och ville höra om jag var vänster eller höger .. vilket jag såklart inte alls var insatt i. Så nu har jag kollat upp på den här hemsidan vad jag var för något. Men tror den stämmer ganska dåligt så jag fick en del fel saker .. hon med. Så ni får testa själva och se om det stämmer för er !

Jag vet bara att jag tycker så som jag skrev i förra inlägget, att jag tycker att alla utlänska som missköter sig när dom kommer hit ska skickas tillbaka och att jag är för dödsstraff. Och kommer dödsstraff aldrig införas så tycker jag att mycket hårdare straff ska införas och att dom inte ska ha det såpass bra i fängelsena som dom faktiskt har det. Helt sjukt ju vad bra dom har det, jobb, dyra saker, god mat ..

Poliserna nu idag får ju knappt röra brottslingarna utan att dom kan bli stämmda, man får inte jaga rymlingar på moppe om dom är utan hjälm för att dom kan skada sig ( ja oj vad synd det vore .... ) och om en inbrottstjuv halkar på din trappa åker du dit om du inte sandat ordentligt.
Dom skulle ha lite mer som i USA, så folk vet att man inte ska göra vissa saker, nu blir det ju nästan löjligt .. då blir man nästan klappad på axeln om man har gjort fel. Vilken snedbild ger inte det liksom ?

Ge mig lite kritik nu ! Få höra vad ni tycker !! om inte annat så betyder det att ni håller med mig, visst ?


Kommentarer
Postat av: Emil :)

Du har helt klart rätt, varför ska man inte få ett hårt straff om gör inbrott eller liknande. Jag tycker att det borde bli hårdare som du skriver!

2009-03-29 @ 23:54:35
Postat av: kitttee

jag håller med dig! (:

2009-03-30 @ 00:01:29
Postat av: Mathilda

poliserna slår fan sönder ungdomar, brottslingar och vanliga människor så fort dem får chansen.. så d knappast en klapp på axeln du :) Dem tar fram batongen så fort dem får chansen.. Bara ge dig ut här i stan en kväll så kommer du få se hur "poliser" uppför sig.. dem har inget bättre för sig än att först o främst sätta dit fortkörare, och om dem har tröttnat på det ja då åker dem runt o letar efter några ungdomar som ser misstänka ut som dem kan reta upp lite tills ungdomarna säger nåt tillbaka så att poliserna kan ingripa mot "hotfullt beteende".. poliser är bara såna människor som vill bestämma över andra och såna som aldrig fått hävda sig under sin uppväxt så dem tar igen allt nu..



eller så kan du ju tänka på oxå hur det kommer sig att den av de störra "kriminella" i den här stan, som alla vet om och alla vet vad han gjort och gör blir polis? Hur han ens får bli polis :S Inte så konstigt att han står o föreläser om snabba biljakter och hur kul d är me vapen.. krigsskadade kriminella poliser är ju verkligen det vi vill ha här i stan..



D märks att ja inte gillar poliser va (A)

2009-03-30 @ 00:32:51
URL: http://bulleens.blogg.se/
Postat av: MaliBoU A'L! <(^^,)>

PERFA! jag snor det här. skriver om "prioriterar polisen rätt sorts brott" i svenskan. refererar till emilutt's blog ;D

2009-03-30 @ 22:41:46
Postat av: (hemlig.. inte alls edvin) :(

kritik ska du få din jävel!

Nej men.. USA är väl för det första ingen bra förebild för hur rättsväsendet i sverige ska bete sig? :p plus att dom stämmer ju varandra för att det inte står på kaffemuggen att kaffet däri är varmt så..

Om man vill ha en hårdare förebild kanske man borde använda japan ryssland eller kina till exempel, Japan har ju strikta hederskodex som reglerar hur alla beter sig i samhället och ryssar är.. råa :o kineser är ju kommunister och lever i en diktatur :o fast de kanske är demokrater nu? :o men deras samhälle regleras iaf av staten som fan! :o är det bra alternativ eller?

Jag tycker att man borde avskaffa regeringen och införa lite gammaldags primitivistisk anarki och bara döda alla idioter och ha ett idealistiskt samhälle utan idioter där alla är grymt glada! visst skulle idioterna bli ledsna.. och det skulle ju inte fungera i praktiken.. men man kan drömma :o

Varför särbehandla människor pga etnicitet förresten? varför vara så nationalistisk och sätta människor före andra på grund av landet de är födda i? om vi ska ha ett fritt land så ska det vara fritt för alla! läste du inte Flyga Drake? :(

ska det vara som mellan Hazarer och Pashtuner? att Hazarer knappt har rättigheter och slavar för inget? som i 1700-talets usa för svarta? elak! fy på emilia :( man ska tycka som jag tycker! :o (sarkasm)

2009-03-30 @ 22:57:57
Postat av: eyvind :o

kritik ska du få din jävel!

Nej men.. USA är väl för det första ingen bra förebild för hur rättsväsendet i sverige ska bete sig? :p plus att dom stämmer ju varandra för att det inte står på kaffemuggen att kaffet däri är varmt så..

Om man vill ha en hårdare förebild kanske man borde använda japan ryssland eller kina till exempel, Japan har ju strikta hederskodex som reglerar hur alla beter sig i samhället och ryssar är.. råa :o kineser är ju kommunister och lever i en diktatur :o fast de kanske är demokrater nu? :o men deras samhälle regleras iaf av staten som fan! :o är det bra alternativ eller?

Jag tycker att man borde avskaffa regeringen och införa lite gammaldags primitivistisk anarki och bara döda alla idioter och ha ett idealistiskt samhälle utan idioter där alla är grymt glada! visst skulle idioterna bli ledsna.. och det skulle ju inte fungera i praktiken.. men man kan drömma :o

Varför särbehandla människor pga etnicitet förresten? varför vara så nationalistisk och sätta människor före andra på grund av landet de är födda i? om vi ska ha ett fritt land så ska det vara fritt för alla! läste du inte Flyga Drake? :(

ska det vara som mellan Hazarer och Pashtuner? att Hazarer knappt har rättigheter och slavar för inget? som i 1700-talets usa för svarta? elak! fy på emilia :( man ska tycka som jag tycker! :o (sarkasm)

2009-03-30 @ 22:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0