SÖNDAG

Det kommer söndagar ibland som faktiskt är värda att kalla en bra dag, som inte bara är "veckans tråkigaste dag"
Idag var det en sån söndag .. dock så startade den med att jag vaknade och var lite halvt bakfull men sen så vände allt !

Claes kom och hämtade mig, vi åkte och kollade när michis spelade fotboll, michis var duktig och gjorde mål:) , sen bjöd han på glass och tv hos sig! :) :) myys

Nu äter jag kräm ! Jordgubbs & Rabarber kräm, ni anar nog inte hur gott det är! Gott iaf.

bild från nätet. och det ska vara mjölk till! punkt slut.

Gör såhär :
Hacka upp rebarber i smådelar, och skiva jordgubbar
Häll i en kastrull och ha i vatten lagom så att det täcker det som finns i kastrullen
Koka tills rabarberna och jordgubbarna blir mjuka
Strö i maizena eller i värsta fall mjöl så att det övergår ifrån stadiet vattnigt till kräm
Häll i så pass mycket socker ni tycker behövs, är en smaksak eftersom vissa gillar syrligheten som framstår av raberberna, men en halv deciliter iallafall.

Äts varm med kall mjölk till !
Alla ni som har ätit mycket kräm som småbarn kommer få en härlig flashback vid första skeden!

Nu ska jag kika lite snabbt på matten, och sen sova !
GODNATT !

babe <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0